Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Video
Reference
ROI supported us in realigning the way our company was organized. In particular, I value the pragmatic, expert, and collegial collaboration, as well as the extensive sector knowledge in the automotive and automotive supplier industry.
Jürgen Otto, Head of Management, Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. KG

Papírový Kaizen

Postup „papír - Kaizen" se zakládá na známých metodách genchi genbutsu (sám si udělat obrázek na místě: produkt, proces, realita) a shainin (pozorování a srovnání různých faktorů) z výrobního systému Toyota.

Papír - Kaizen je metoda bodového Kaizenu, kdy se zaměřujeme na optimalizaci činnosti uvnitř dílčího procesu. Do formuláře se zaznamenávají časy bloků činností, u kterých se následně identifikují dílčí kroky. Změřený čas bloku se patřičně rozdělí do jednotlivých dílčích kroků. Dalším krokem je určení druhu činnosti. V LEAN managementu se rozeznávají tři základní druhy činností:

  1. činnosti přidávající hodnotu
  2. činnosti nepřidávající hodnotu, které jsou při procesu nutné (skryté plýtvání)
  3. plýtvání

Na základě rozdělení druhů činností je možné vytvořit diagram zákaznického taktu, ze kterého je možné vypočítat potřebné množství pracovníků.