Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Video
Reference
The introduction of global standards on a best-practice basis was very well received by all involved. Employees around the world are on board with interest and great commitment. Communication between countries has improved decidedly.
Thomas Heckman, CEO, AKW Apparate + Verfahren GmbH

Papírový Kaizen

Postup „papír - Kaizen" se zakládá na známých metodách genchi genbutsu (sám si udělat obrázek na místě: produkt, proces, realita) a shainin (pozorování a srovnání různých faktorů) z výrobního systému Toyota.

Papír - Kaizen je metoda bodového Kaizenu, kdy se zaměřujeme na optimalizaci činnosti uvnitř dílčího procesu. Do formuláře se zaznamenávají časy bloků činností, u kterých se následně identifikují dílčí kroky. Změřený čas bloku se patřičně rozdělí do jednotlivých dílčích kroků. Dalším krokem je určení druhu činnosti. V LEAN managementu se rozeznávají tři základní druhy činností:

  1. činnosti přidávající hodnotu
  2. činnosti nepřidávající hodnotu, které jsou při procesu nutné (skryté plýtvání)
  3. plýtvání

Na základě rozdělení druhů činností je možné vytvořit diagram zákaznického taktu, ze kterého je možné vypočítat potřebné množství pracovníků.