Home (CZ) | PL | SK | DE | EN | RU
Video
Reference
Together, we undertook a strategically important project to redesign the way services are provided in our laboratories. ROI consultants understand how to structure processes and make them efficient, and they quickly fit in with the team. Particularly worthy of mention is the way knowledge gained from the manufacturing industry was successfully applied to the processes of a services company.
Joachim Birnthaler, CEO, TÜV SÜD Product Service GmbH, Munich

Papírový Kaizen

Postup „papír - Kaizen" se zakládá na známých metodách genchi genbutsu (sám si udělat obrázek na místě: produkt, proces, realita) a shainin (pozorování a srovnání různých faktorů) z výrobního systému Toyota.

Papír - Kaizen je metoda bodového Kaizenu, kdy se zaměřujeme na optimalizaci činnosti uvnitř dílčího procesu. Do formuláře se zaznamenávají časy bloků činností, u kterých se následně identifikují dílčí kroky. Změřený čas bloku se patřičně rozdělí do jednotlivých dílčích kroků. Dalším krokem je určení druhu činnosti. V LEAN managementu se rozeznávají tři základní druhy činností:

  1. činnosti přidávající hodnotu
  2. činnosti nepřidávající hodnotu, které jsou při procesu nutné (skryté plýtvání)
  3. plýtvání

Na základě rozdělení druhů činností je možné vytvořit diagram zákaznického taktu, ze kterého je možné vypočítat potřebné množství pracovníků.